• وبلاگ : دنيا ميگذرد، خوب يا بد...
  • يادداشت : غمي نيست جز دوري شما
  • نظرات : 21 خصوصي ، 15 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليکم و رحمة الله.و اما بعد...اول از جملهء آخرتان شروع مي کنم:در کدام يک از کتابهائي که اسم برديد و نيز در نظريات کدام يک از علما و مفسرين آمده است که اگر کسي عقايدش بر خلاف عقيدهء شما باشد،آن شخص را متهم به زيدي گري و وهابي گري و ناصبي گري و وهابي گري و بهائي گري و کفر و شرک و نفاق و ... بکنيد؟مگر شما معصوم هستيد و فرمايش هايتان دقيقا منطبق بر موازين شرع و نظر شارع مقدس است؟مگر نه اينکه تهمت زدن،حرمت شرعي دارد؟

    ثانيا چطور است که شما با مطالعهء همين کتب و به قول خودتان تلمّذ در اقوال علما و مفسّرين،متوجه نشده ايد که چه وظايف سنگين و کمرشکن و مسئوليت هاي خطيري بر عهدهء شيعيان اهل بيت(عليهم السلام)و مخصوصا منتظران حضرت صاحب الامر(عج) قرار دارد؟نکنه شما هم مثل علماي دوران صفويه،فکر مي کنيد که با برگزاري چند تا روضه و فحش دادن به غاصبان حق علي(ع) و قاتلان دختر نبي(ص)،شفاعت تان در نزد خداوند،تضمين شده است و اگر به اندازهء ريگ هاي بيابان هم گناه کرده باشيد،همگي به ثواب تبديل خواهند شد؟مگر امام صادق(ع) در لحظات آخر عمرشان نفرمودند که شفاعت ما هرگز نصيب کساني که نماز را سبک مي شمارند نخواهد شد؟

    ادامه دارد...


    پاسخ

    عليکم السلام و رحمه الله و برکاتهمتاسفانه از اونجا که دير به دير سر ميزنم اصلا خاطرم نيست در مورد چه مطلبي فرمايش ميفرماييد! به وبلاگتون هم سر زدم نظري از خودم پيدا نکردم لذا بدون اينکه بدونم در مورد چي اعتراض داريد جواب ميدماولا بنده ادعاي شارعيت ندارم، اما تشخيص زيدي بودن و وهابي بودن و … هم نيازي به شارع بودن من نداره بلکه خط و مشي هر مذهبي بيانگر خواهد بود که اين کاملا واضح هستش.ثانيا وظيفه ش خطير شيعيان 1400سال کاملا واضح از هر عالِمي به عالم بعدي منتقل و حفظ ميشد تا اينکه اخيرا رفتاري بر خلاف رفتار هزارساله ي شيعه انجام شد که به تفکرات شما بسيار نزديکه، البته شايد مبفرماييد همه نفهميدند و شما فهميده ايد و همه کج رفتند و شما صراط را پيدا کرديد!ثالثا تفکيک تشيع به علوي و صفوي از ابتکارات جامعه شناس(و نه دين شناس) دکتر شريعتي هستش ! اگر مريد ايشونيد که موفق باشيد در غير اين صورت تفاوتي بين تشيع علوي و صفوي نيست مگر به موقعيت ابراز عقايد و اين باز هم در نزد اهلش واضح و روشنه.رابعا اگر شما بجاي خدا تصميم ميگيريد که موفق باشيد در غير اين صورت اگر شيعه اي به تعداد ريگ بيابان گناه کرده باشه( نه عمدا و با قصد مخالفت با خدا بلکه از روي جهل و اراده ي ضعيف) و خدا به حرمت اشک بر اباعبدلله بخواد همرو ببخشه به کسي ارتباطي نداره و کسي حق اعتراض نداره! البته اکر موحد باشه و توحيدش ساخته و پرداخته ي سليقه ش نباشهادامه دارد…