• وبلاگ : دنيا ميگذرد، خوب يا بد...
  • يادداشت : غمي نيست جز دوري شما
  • نظرات : 21 خصوصي ، 15 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    در مورد بخشش گناهان به وسيلهء گريه بر ابا عبد الله،هرچند که از کرامت اهل بيت(س) بعيد نيست که باعث بخشش گناهان شيعيانشان شوند،ليکن توجه کنيد که اولا سيدالشهدا (ع) در شب عاشورا به اصحاب خودشان فرمودند که هر کس حق الناسي به گردن دارد،برود.يعني داشتن حق الناس به گردن،اينقدر حساس است که ايشان کساني را که حق الناس به گردن شان بود،از خود دور کردند.ثانيا امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر فرمودند که شفاعت ما هرگز نصيب کساني که نماز را سبک ميشمارند نمي شود: آن وقت شما توقع داريد که به همين راحتي با يک قطره اشک بر حسين(و بدون انجام تمام واجباتي مثل نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات و امر به معروف و نهي از منکر و تولّا و تبرّا و بدون رفع حق الناس)،تمام حساب و کتاب خدا و دستگاه عدالتش به هم بريزد و گناهکاران،يک چيزي هم از خدا طلبکار شوند؟اينقدر عوامانه قضاوت نکنيد.شفاعت،عامل کسب شايستگي نجات است؛نه عامل پارتي بازي و دور زدن دستگاه عدالت و حساب و کتاب خدا...

    ادامه دارد...

    پاسخ

    من و شما حتما طالب حق هستيم و ان شاءالله بهش خواهيم رسيد اگر بر جهلمون بيش از علممون تکيه داشته باشيم. سيدالشهدا کساني را که حق الناس داشتن از خودشون دور نکردند،تعبيرتون بسيار غلطه،بلکه کسي که حق الناس داره شايستگي ماندن در مقام رفيعي که منحصر است در شهداي کربلا را نداره،همين! ضمن اينکه احاديث متواتره داريم بر اينکه حق الناس هم قابل بخششه البته بشرطها و شروطها که اينجا جاي عرضش نيست. مسئله دوم فرموديد بدون انجام تمام واجبات و فقط با يک قطره اشک طلبکار خدا بشه،من کجا چنين ادعايي کردم!گفتم نا عامدانه بلکه جاهلانه و يا تنبلي و يا سست ارادگي نمازي ازش قضا بشه و يا گناهي مرتکب بشه!چرا براي اثبات تفکرتون از عدالت بيان خارج ميشيد!؟ ضمن اينکه مشکل شما بزرگوار اينه که ارزش اشک بر اباعبدالله را نميدونيد لذا براتون سنگينه يک قطره اشک چنين اعتباري در درگاه الهي داشته باشه. حديث امام صادق سلام الله عليه هم بهتره در کنار ساير روايات معنا بشه تا بفهميم مراد حضرت نفي مطلق شفاعت بود بدون استثنا يا تاکيد بر اهميت نماز و آثارش تا خداي ناکرده دچار يومنون بالبعض و بکفرون بالبعض نباشيم